نخست‌وزیر مالزی تاکید کرد که صهیونیست‌ها اجازه ورود به مالزی را ندارند

به گزارش مرور نیوز،  ماهاتیر محمد ، تصریح کرد: ما با اسرائیل روابط دیپلماتیک نداریم و ما احساس می‌کنیم که اسرائیلی‌ها دست به اقداماتی می‌زنند که اختلافات زیادی بر سر آنها وجود دارد. وی هفته گذشته هم اعلام کرده بود که شناگران اسرائیلی اجازه مشارکت در مسابقه‌ای را که در هفته‌های آینده در ایالت ساراواک شرقی برگزار خواهد شد، نخواهند داشت. این مسابقات حکم ورودی مسابقات قهرمانی المپیک توکیو ۲۰۲۰ را دارد.

در همین راستا، "صفی الدین بن عبد الله" وزیر خارجه مالزی هم اظهار داشت: هیئت وزیران مالزی هفته گذشته چنین تصمیمی گرفت و «حتی در صورتی که میزبان این مسابقات باشیم، به صهیونیست‌ها اجازه ورود به کشورمان را نخواهیم داد.»

وزیر خارجه مالزی تاکید کرد که «مالزی میزبان هیچ گونه فعالیتی که اسرائیل در آن شرکت داشته باشد یا هیئتی را به آن بفرستد، نخواهد بود.»

وی افزود: مالزی بر موضع خود در قبال مساله فلسطین به عنوان یک بحران انسانی تاکید دارد و «ما به مساله فلسطین تنها از بعد دینی نگاه نمی‌کنیم... این مساله یک مساله انسانی و مرتبط با حقوق بشر است و نوعی مبارزه به نیابت از مظلومان به شمار می‌رود.»

گفتنی است که مالزی با اسرائیل روابط دیپلماتیک رسمی ندارد و از مدت‌ها قبل از راهکار تشکیل دو کشور برای حل منازعه میان اسرائیل و فلسطینی‌ها حمایت می‌کند.