دونالد ترامپ طرحی را برای مصالحه و بازگشایی دولت پیشنهاد داده که به موجب آن در صورت تایید سرمایه ساخت دیوار مرزی با مکزیک از سوی کنگره، بازگرداندن یک میلیون مهاجر موقتا متوقف می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، رییس جمهوری آمریکا این طرح را برای پایان دادن به تعطیلی دولت آمریکا مطرح کرد که به دنبال عدم تایید تامین بودجه ساخت دیوار مرزی با مکزیک ، تعطیل شده‌اند. ترامپ این طرح را در سخنرانی خود در کاخ سفید مطرح کرد. به گفته ترامپ، این پیشنهاد دو گروه از مهاجران را شامل می‌شود. نخست ۷۰۰ هزار فرزند افرادی که به طور غیرقانونی به آمریکا آمده‌اند و گزینه مورد علاقه دموکرات‌ها هستند و دسته دوم، ۳۰۰ هزار مهاجر دیگری هستند که مهلت آنان برای ماندن در آمریکا رو به اتمام است.

رییس جمهور آمریکا گفت، این امتیازات ارائه شده، "اعتماد و حسن نیت لازم را برای آغار اصلاحات مهاجرتی واقعی" ایجاد می‌کنند.

ترامپ در ازای این امتیازات خواستار ۵.۷ میلیارد دلار برای ساخت حصاری گسترده در مرز با مکزیک است که دموکرات‌ها بارها آن را رد کرده‌اند.

ترامپ همچنین ۸۰۰ میلیون دلار برای کمک‌های بشردوستانه ضروری  و ۸۰۵ میلیون دلار برای تکنولوژی کشف مواد مخدر به منظور کمک به کنترل درگاه‌های ورودی این کشور را خواستار شد.

ترامپ در این سخنرانی گفت: امروز اینجا هستم تا این بن‌بست را پایان دهم و گامی رو به جلو را به کنگره ارائه کنم تا تعطیلی دولت پایان یابد و بحران مرز جنوبی را حل کند.