یک منبع نظامی سوری اعلام کرد که سامانه‌های دفاع هوایی این کشور ۳۸ موشک اسرائیل را در اطراف دمشق، حومه قنیطره و السویداء ساقط کردند.

به گزارش مرور نیوز، سامانه‌های دفاع هوایی سوریه ۳۸ موشک اسرائیل را در اطراف دمشق، حومه قنیطره و السویداء ساقط کردند. این موشک‌ها در چهار سری شلیک شده بودند. حمله اسرائیل یکی از خشونت‌آمیزترین حملات بود اما سامانه‌های دفاعی سوریه توانستند مقابل این حملات بایستند و موشک‌ها را ساقط کنند.

این منبع افزود: ارتش سوریه طی روزهای اخیر شاهد تحرکات غیرعادی اسرائیل در جولان بود لذا آمادگی خود را برای مقابله با حملات احتمالی افزایش داد. از صبح زود فرماندهان نظامی در جنوب اسرائیل به یگان‌های خود اعلام کردند که ارتش اسرائیل قصد دارد حمله‌ای را مثل حمله مه ۲۰۱۸ انجام دهد. حمله اسرائیل که صبح روز گذشته جنوب دمشق را هدف قرار داد در واقع مقدمه‌ای برای حمله‌ امروز (دوشنبه) ۲۱ ژانویه بود. این حملات ۵۵ دقیقه طول کشید و در طول آن سامانه‌های دفاع هوایی سوریه توانستند ۳۰ موشک از جمله چند موشک زمین به زمین را منهدم کنند. ارتش سوریه توانست موشک‌های زمین به زمین را که از تل ابوالندی، تل الفرس و تل العرام در جولان شلیک شده بود و موشک‌های هوا به زمین را منهدم کند. همچنین خودروهای نظامی اسرائیلی در نزدیکی حومه قنیطره درحال حرکت دیده شدند. نیروی دفاع هوایی سوریه مهارت بالای خود را با انهدام این موشک‌ها نشان داد.