شکری و لاوروف در جریان تماس تلفنی درخصوص راه‌های پیشبرد راهکار سیاسی برای از بین بردن بحران سوریه رایزنی کردند.

به گزارش مرور نیوز، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: سرگئی لاوروف ، وزیر خارجه روسیه و سامح شکری ، همتای مصری وی در تماس تلفنی به تبادل دیدگاه‌هایشان درخصوص تحولات خاورمیانه  و بررسی بحران سوریه ، لیبی، روند صلح خاورمیانه و تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری کنفرانس درباره ایجاد منطقه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی در خاورمیانه پرداختند. دو طرف در جریان این گفت‌وگوی تلفنی بر عزم و اراده خود برای ادامه همکاری مستحکم و استوار میان روسیه و مصر به منظور حل بحران‌های منطقه و  برقراری ثبات و امنیت تاکید کردند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه همچنین آمده است: لاوروف و شکری در جریان این گفت‌وگوی تلفنی همچنین به بررسی مقدمات برگزاری اجلاس روسیه – اتحادیه آفریقا که قرار است در طول سال جاری میلادی برگزار شود و ریاست آن را مصر برعهده دارد، پرداختند.

طبق گزارش این بیانیه، وزرای خارجه مصر و روسیه همچنین درخصوص برخی مسائل مهم روابط دوجانبه گفت‌وگو کردند.

در همین راستا، احمد حافظ، سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد: شکری و لاوروف در جریان این تماس تلفنی درخصوص راه‌های پیشبرد راهکار سیاسی برای از بین بردن بحران سوریه رایزنی کردند.

حافظ همچنین تصریح کرد: دو طرف در این تماس تلفنی درخصوص پرونده فلسطین نیز بر تداوم حمایت از تلاش‌های صورت گرفته جهت برقراری صلح فراگیر و عادلانه بر اساس راهکار تشکیل دو کشوری تاکید کردند.