رئیس‌جمهور ترکیه با بیان این که «مخالف کودتا در هر نقطه‌ای از جهان بوده‌ایم و خواهیم بود»، اعلام کرد: ونزوئلا یا مصر، فرقی نمی‌کند؛ همیشه معتقد به صندوق‌های رأی بوده و با کودتاها مخالفت کرده‌ایم.

به گزارش مرور نیوز، رجب طیب اردوغان ،  گفت: حدود 100 سال پیش به کسانی که فکر می‌کردند ما را در چاناک قلعه، قوت العماره و جنگ استقلال شکست می‌دهند، پاسخ لازم را دادیم. بساطشان را جمع کرده و فورا از این جا رفتند اما همواره به این خاک چشم داشتند و فکرشان اینجا بود و هیچ گاه توطئه‌هایشان علیه ملت و کشورمان پایان نیافت. 

وی افزود: کسانی که از هزاران کیلومتر دورتر به منطقه آمده و ما را در تیررس سلاح‌های خود قرار داده‌اند، برای ممانعت از اقدامات ما برای حفاظت از حقوق و آرامش مردم کشورهای همسایه تلاش می‌کنند.

او تأکید کرد: در راستای مبارزه با گروه‌های تروریستی، این عناصر را در جودی، قندیل، تندورک و گابار با خاک یکسان کردیم. آن‌ها چاله حفر کردند و ما آن‌ها را در آن چاله‌ها دفن کردیم و از این پس نیز به کار خود ادامه خواهیم داد.

اردوغان در مورد ایجاد منطقه امن در سوریه ، گفت: باید کنترل بالفعل آن در دست ما باشد. پیشنهادهایی غیر از این را قبول نخواهیم کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه اظهار کرد: نه برای محافظت تروریست‌ها در مرزهای کشور، بلکه برای محافظت از کشورمان در مقابل تروریست‌ها، انتظار عملی شدن قول تشکیل منطقه امن و حائل طی چند ماه را داریم. در غیر این صورت قطعا این منطقه امن یا حائل را ما ایجاد خواهیم کرد.