رئیس‌جمهوری آمریکا در اولین واکنش به اعلام جرم در پرونده تحقیقات روسیه، اف‌بی‌آی را به سوء رفتار با دستیار سابقش متهم کرد. اداره تحقیقات فدرال آمریکا جمعه راجر استون را در مأموریتی بامدادی بازداشت کرد.

به گزارش مرور نیوز، دونالد ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: بزرگترین شکار جادوگر در تاریخ کشورمان! همدستی در کار نبود! قاچاقچیان مرزی، قاچاقچیان مواد و قاچاقچیان انسان رفتار بهتری می‌بینند. چه کسی به سی‌ان‌ان خبر داده بود که آنجا باشد؟

شبکه خبری سی‌ان‌ان در پاسخ به اتهام‌زنی ترامپ تاکید کرد، با پیگیری اخبار و تحولات مرتبط با راجر استون توانسته بود تا به صحنه بازداشت این مشاور سابق رئیس‌جمهوری آمریکا برسد. سی‌ان‌ان نوشت: به این می‌گویند روزنامه‌نگاری.

در تحقیقات بازرس مولر درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا ، علیه راجر استون در هفت فقره اعلام جرم شد. جرایم او شامل مانع‌تراشی در پیگرد رسمی، رشوه به شاهدان و پنج مورد بیان اظهارات نادرست می‌شود. یک قاضی فدرال صبح جمعه حکم داد خطر خروج استون از ایالات متحده وجود ندارد و او می‌تواند موقتاً با وثیقه ۲۵۰ هزار دلاری آزاد شود.

پس از آن استون در جمع خبرنگاران تمامی اتهامات را رد و تاکید کرد که قصد ندارد علیه ترامپ شهادت بدهد. او گفت: تحت هیچ شرایطی حاضر نیستم تا شهادت غلط علیه رئیس‌جمهوری آمریکا بدهم. حتی حاضر نیستم برای کاهش فشارها روی خودم دروغ بگویم. تحقیقات مولر با انگیزه‌های سیاسی انجام می‌شود. من ابراز بی‌گناهی می‌کنم.

تیم حقوقی دونالد ترامپ عصر جمعه در واکنش به این اعلام جرم تاکید کرد، هیچ‌گونه همدستی و تبانی میان استون و روس‌ها وجود ندارد. جی سکولو، وکیل شخصی ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد: اعلام جرم مذکور اتهام همدستی روسیه با راجر استون یا هر شخص دیگری را ندارد. بلکه، این کیفرخواست روی اظهارات نادرست ادعایی استون در کنگره متمرکز است.

استون ششمین دستیار دونالد ترامپ است که در تحقیقات مذکور گرفتار می‌شود. دیگران هم به اتهاماتی مرتبط با لابی خارجی غیر قانونی، اظهارات غلط و مانع‌تراشی متهم شده یا اقرار به گناه کرده‌اند. مولر همچنین علیه بیش از ده‌ها روس در ارتباط با نفوذ به سرورهای کمیته ملی دموکرات‌ها و توطئه برای استفاده از شبکه اجتماعی برای مداخله در انتخابات اعلام جرم کرده است.