روابط میان رباط و کاراکاس به دلیل موضع‌گیری اخیر ونزوئلا در قبال مساله صحرای غربی که اولویت دیپلماسی مراکش است،‌ تیره شده است.

به گزارش مرور نیوز، خوآن گوآیدو ، رئیس جمهوری خود خوانده ونزوئلا و رهبر مخالفان در این کشور در تماسی تلفنی با ناصر بوریطه ، وزیر خارجه مراکش با تاکید بر تمایل خود به ازسرگیری روابط با مراکش گفت که قصد دارد همکاری‌ها میان دو کشور را بر اساس پایه‌هایی مستحکم و سالم دوباره به راه بیندازد و تمامی موانعی که اجازه توسعه این همکاری‌ها را نمی‌دهند، از سر راه بردارد.

در بیانیه وزارت خارجه مراکش آمده است، گوآیدو با بوریطه، وزیر خارجه این کشور تماس گرفته است و بورطیه در این گفت‌وگوی تلفنی گفت که مراکش تحولات ونزوئلا را دنبال می‌کند و از تمامی طرح‌ها برای برآورده کردن خواسته‌های مشروع مردم این کشور، دموکراسی و تغییر حمایت می‌کند.

گوآیدو نیز با اشاره به اینکه در این گفت‌وگو به موضوعات مشترک مختلفی پرداخته شد، از انجام این گفت‌وگوی تلفنی ابراز خرسندی کرده و در ادامه نسبت به ازسرگیری روابط میان کاراکاس و رباط و تقویت آنها ابراز امیدواری کرد.

روابط میان رباط و کاراکاس به دلیل موضع‌گیری اخیر ونزوئلا در قبال مساله صحرای غربی که اولویت دیپلماسی مراکش است،‌ تیره شده است.