رئیس جمهوری ونزوئلا : من از نشست مونته‌ویدئو که مورد حمایت دولت‌های مکزیک، اروگوئه و ۱۴ کشور حوزه کارائیب است استقبال می‌کنم.

به گزارش مرور نیوز، نیکلاس مادورو از نشست گروه تماس بین‌المللی برای حل و فصل بحران ونزوئلا که قرار است در مونته‌ویدئو برگزار شود و همچنین از هرگونه ابتکارعملی برای حمایت از گفت‌وگوهای درون این کشور استقبال کرد.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در سخنانی حین مانور نظامی در ایالت زولیا تاکید کرد: من از نشست مونته‌ویدئو که مورد حمایت دولت‌های مکزیک، اروگوئه و ۱۴ کشور حوزه کارائیب است استقبال می‌کنم. من حمایت کامل مقام‌های ونزوئلایی از هرگونه اقدام و ابتکار عمل با هدف حمایت از گفت‌وگو در کشورم را اعلام می‌کنم.

اتحادیه اروپا در روزهای گذشته از تشکیل یک گروه تماس بین‌المللی خبر داد که هماهنگی آن از سوی اتحادیه اروپا خواهد بود و در چارچوب زمانی ۹۰ روز انجام می‌شود. به گفته بروکسل، این گروه شامل خود اتحادیه اروپا و برخی از کشورهای عضو و همچنین شماری از کشورهای آمریکای لاتین است. کار این گروه تماس ایجاد درک مشترک از وضعیت ونزوئلا و حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران کنونی در این کشور آمریکای لاتین است.