فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد، احتمالا عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه طبق دستور دونالد ترامپ ظرف هفته‌های آینده آغاز می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، جوزف ووتل  گفت : به اعتقاد او سطح‌ و تعداد نیروها در  عراق  به طور کل ثابت باقی خواهد ماند. وی افزود: ما خواهان باقی نگه داشتن نیروهایی که در خاک سوریه به آنها نیازی نداریم، نیستیم چراکه این نیروها عملا ماموریتی ندارند. ارتش آمریکا آماده خارج کردن نیروهایش از سوریه در پایان آوریل است و بخش اعظم آنها اواسط مارس خارج خواهند شد.

یک مسؤول آمریکایی گفت، این امر شامل خروج نیروها از پایگاه التنف در نزدیکی تلاقی مرزهای سوریه، اردن و عراق می‌شود.

دونالد ترامپ دسامبر اعلام کرد کل نیروهایش در سوریه را که ۲۰۰۰ سرباز می‌شوند را از سوریه خارج می‌کند و درگیری‌ها با داعش در آستانه پایان یافتن است.

فرمانده فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا تصریح کرد: زمان برای خروج دقیق به اوضاع سوریه بستگی دارد.

این در حالی است که نیروهای آمریکایی عملا خروج تجهیزات خود از سوریه را آغاز کرده‌اند.

وی درباره اینکه آیا خروج نیروها ظرف روزها یا هفته‌های آینده آغاز خواهد شد، گفت، احتمالا ظرف هفته‌های آتی این خروج انجام می‌شود اما بار دیگر تاکید می‌کنم کل این موضوع به وضعیت سوریه بستگی دارد.

ووتل به خبرنگاران همراهش در هواپیمای حامل او به مقصد تور خاورمیانه‌اش گفت: انتقال افراد راحت‌تر از انتقال تجهیزات است از این رو آنچه در حال حاضر تلاش می‌کنیم انجام دهیم تخلیه تجهیزاتی است که به آنها نیازی نداریم.

یکی از سوالاتی که از او پرسیده شد درباره انتقال نیروهای آمریکایی از سوریه به عراق بود؛ کشوری در هم‌جواری عراق که در حال حاضر آمریکا بیش از ۵۰۰۰ نیرو برای مساعدت به بغداد دارد که ووتل در این باره گفت، آمریکا به طور گسترده تعداد نیروهایش در عراق افزایش خواهد داد اما زمینه به روی احتمال تغییر ترکیب نیروها برای یاری به آمریکا جهت اعمال فشار بر داعش وجود دارد.