رئیس جمهوری ونزوئلا نشست اخیر میان روسای جمهوری آمریکا و کلمبیا را محکوم کرد.

به گزارش مرور نیوز، نیکولاس مادورو گفت: این یک ضیافت نفرت‌پراکنی نسبت به ونزوئلا بود. رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد که به دنبال یک حمله نظامی به ونزوئلا است. من از مردم سراسر جهان می‌خواهم تا همبستگی خود را با کاراکاس اعلام کنند. وی افزود: کمپین جمعی راه‌افتاده برای جمع‌آوری امضاء علیه مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

مقامات ونزوئلا به دنبال جمع‌آوری ۱۰ میلیون امضاء در نامه‌ای هستند که طی آن درخواست می‌شود دونالد ترامپ برنامه‌های مداخله خود را کنار بگذارد، چرا که ترامپ اعلام کرده گزینه نظامی نیز برای حل بحران موجود برای ونزوئلا همچنان روی میز قرار دارد. مادورو در جریان سخنرانی خود از تمامی هموطنانش خواست تا این نامه را امضاء کنند.

وی گفت: ترامپ نسبت به کوکائین سکوت کرده است. من از  رئیس جمهوری کلمبیا می‌پرسم چه موقع تولید کوکائین و قاچاق مواد مخدر از کلمبیا به آمریکا و اروپا متوقف خواهد شد؟ چه موقع؟ رهبران آمریکا و کلمبیا به جای صحبت درباره افزایش نرخ فقر، جنگ در کلمبیا، قتل‌های صورت گرفته با انگیزه سیاسی و دولت شکست خورده، درباره ونزوئلا به صحبت می‌پردازند.

مادورو افزود: ونزوئلا حقوق اخلاقی و یک قانون اساسی دارد و همگان را مجبور به احترام گذاشتن به آنها می‌کند.

مادورو به شدت با ارسال هرگونه کمک از خارج از کشور مخالف است و تاکید دارد هیچ‌گونه بحران انسانی در این کشور وجود ندارد و متعهد شده تا مانع هرگونه مداخله خارجی شود.