بر اساس حکم دادگاه مانافورت باید ۵۰ هزار دلار نیز جریمه پرداخت کند .

به گزارش مرور نیوز، مقامات قضایی ‌آمریکا حکم مجازات ۴۷ ماه حبس را برای پل مانافورت ، رییس سابق کمپین انتخاباتی ترامپ از بابت جرایم مالی وی صادر کردند.

پل مانافورت اکنون باید ۳۸ ماه دیگر در زندان باشد و  مدت زمانی که او پیش از صدور حکم در بازداشت به سر برده از مجازات حبس او کاسته شده است.

قاضی تی.اس الیس از دادگاه ناحیه‌ای الکساندریا در ویرجینیای آمریکا ، به نحوی حکم داد که مانافورت ۷۰ ساله که زمانی رییس کمپین انتخاباتی ترامپ برای انتخاب سال ۲۰۱۶ بود، تنها کسر کوچکی از مجازات طویل المدتی که دادستان‌ها برای او درخواست کرده بودند را در زندان سپری کند.

مانافورت قبل از صدور رسمی حکم مجازاتش در صحبت‌هایی گفته بود، زندگی او چه به لحاظ حرفه‌ای و چه به لحاظ مالی فرو پاشیده است.

او در جلسه محاکمه‌اش خطاب به قاضی دادگاه و در حالی که روی یک ویلچر نشسته بود، خاطر نشان کرد: من انصاف این دادگاه را ارج می نهم  و از شما به خاطر محاکمه عادلانه تشکر می‌کنم و تقاضای رافت از شما دارم.

قاضی این دادگاه در خصوص مجازات درخواستی دادستان‌ها برای مانافورت که ۱۹ تا ۲۴ سال حبس بود، عنوان کرد: این مجازات برای او افراطی است.

الیس پیشتر در اوت ۲۰۱۸ گفته بود که هیچ گونه بازی سیاسی را در این دادگاه تحمل نخواهد کرد.

در ماه اوت دادگاه مانافورت را در خصوص هشت فقره از ۱۸ فقره اتهامش محکوم شناخت و ماه سپتامبر نیز او نسبت به ۱۰ فقره اتهام دیگرش به صورت مصلحتی اقرار به گناهکاری کرد.

قاضی این دادگاه در نهایت مانافورت را به سبب اتهامات مربوط به تقلب بانکی و مالیاتی به ۴۷ ماه حبس محکوم کرد.

او تابستان گذشته از بابت پنهان کردن میلیون‌ها دلار درآمد حاصل شده از بابت مشاوره سیاسی در اوکراین محکوم شناخته شده بود.

او قرار است چند روز دیگر در ارتباط با یک پرونده دیگر مربوط به لابی‌گری غیر قانونی حکم مجازات دیگری را نیز دریافت کند.

اتهامات او مرتبط با تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه‌ پرونده تحقیقات درباره ارتباط کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ با روسیه هستند.