هزاران نفر در خیابان‌های کاراکاس، پایتخت این کشور برای اعمال فشار بر رئیس جمهوری آن دست به تجمع زدند .

به گزارش مرور نیوز، خوآن گوآیدو گفت : پیش از برگزاری راهپیمایی سراسری در پایتخت، یک تور را در کشور برگزار می‌کند. وی ادامه داد: زمانیکه ما تور خود را در هر یک از ایالات کشور تمام کنیم، تاریخی را برای برگزاری یک راهپیمایی سراسری در کاراکاس اعلام خواهیم کرد.

حامیان گوآیدو در واکنش به این صحبت‌ها شعار "میرافلورس، میرافلورس" سر دادند که به کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا مربوط می‌شود که اکنون در اختیار نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور است.

گوآیدو تهدید کرد که خواستار مداخله خارجی هم می‌شود و با استفاده از عبارت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درباره استفاده از مداخله نظامی در ونزوئلا گفت: تمامی گزینه‌ها روی میز است.

رهبر مخالفین ونزوئلا در حالی از روی یک کامیون صحبت می‌کرد که نیروهای امنیتی این کشور از تجمع اپوزیسیون در محل اصلی خود جلوگیری کرده و سه تن را نیز دستگیر کردند.

حدود ۲۰ خودروی ضد شورش در بزرگراه منتهی به خیابان اصلی در شرق کاراکاس حضور یافتند.

گوآیدو تلاش می‌کند مادورو را از کار برکنار کند تا انتخاباتی جدید در کشور برگزار کند. مادورو نیز از حامیانش خواسته تا علیه امپریالیسم دست به راهپیمایی بزنند. وی در توئیتر خود نوشت: امروز، بیش از هر زمان دیگری، ما ضد امپریالیسم هستیم.