رئیس جمهور منتخب آمریکا در گفت و گوی تلفنی از نخست وزیر بریتانیا دعوت کرد تا هر چه زودتر با یکدیگر دیدار کنند.

به گزارش گروه بین الملل مرور نیوز به نقل از رویترز، دفتر تزرا می نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا در نخستین گفت و گوی تلفنی با ترزا می پس از پیروزی در انتخابات آمریکا از وی دعوت کرده است تا هر چه زودتر با یکدیگر دیدار داشته باشند.

این بیانیه افزود: ترزا می و ترامپ توافق کرده اند که روابط بریتانیا و آمریکا بسیار مهم و بسیار خاص است و گسترش روابط دو جانبه در اولویت دو طرف خواهد بود.

در بیانیه دفتر نخست وزیر بریتانیا آمده است: دونالد ترامپ بر روابط نزدیک و گرم لندن و واشنگتن تاکید کرده و ابراز اطمینان نموده است که روابط دو کشور تقویت خواهد شد.

ترزا می نیز در این گفت و گوی تلفنی تاکید کرده است که امیدوارم تجارت و سرمایه گذاری دوجانبه با آمریکا پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تقویت شود.

ترزا می اعلام کرده است که ماده 50 پیمان لیسبون را تا مارس سال آینده امضا خواهد کرد و رسما روند مذاکرات 2 ساله برای خروج از اتحادیه اروپا آغاز خواهد شد.

روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رسما زمانی آغاز خواهد شد که نخست وزیر این کشور ماده 50 معاهده لیسبون را امضا کند. پس از امضای این ماده قانونی، روند 2 ساله خروج بریتانیا از اروپا آغاز می شود.