پس از مرگ یک زندانی کردتبار در زندان ترکیه بر اثر اعتصاب غذا، شهر دیاربکر ترکیه شاهد درگیری میان مردم و نیروهای پلیس بود .

به گزارش مرور نیوز، زولکوف گزن که اواخر روز یکشنبه جان خود را از دست داد، یکی از زندانیانی بود که به تبعیت از یک قانونگذار کردتبار و در حمایت از عبدالله اوجالان ، رهبر محبوس پ.ک.ک در دیاربکر دست به اعتصاب غذا زد.

درگیری ها روز دوشنبه در نزدیکی محل دفن وی در گرفت که نیروهای پلیس از آب پرفشار برای متفرق کردن حامیان این زندانی استفاده کردند.

سزائی تملی، از رهبران حزب دموکراتیک خلق کرد ترکیه به خبرنگاران گفت: یک زندانی جان خود را از دست داد. اگر وزارت دادگستری به مسئولیت خود عمل کرده بود دوست ما هنوز زنده بود.

  وکلای گزن گفته‌اند که او خودکشی کرده است. او به مدت ۱۲ سال به خاطر اتهام عضویت در پ.ک.ک در زندان بود.

دفتر دادستان کل در بیانیه‌ای اعلام کرد: گزن در حمام خودکشی کرده است. اما ادعاها مبنی بر اینکه به عنوان بخشی از اعتراضش دست به خودکشی زده را رد کرد.

لیلا گوون، یک قانونگذار حزب دموکراتیک خلق کرد ترکیه در اعتراض به شرایط زندان عبدالله اوجالان رهبر محبوس پ.ک.ک اعتصاب غذای خود را از ۸ نوامبر آغاز کرد و برخی از کردها و نمایندگان نیز در حمایت از وی دست به اعتصاب غذا زدند. لیلا گوون از زندان آزاد شد اما زندانیان دیگر از وی تبعیت کردند.

به گفته حزب دموکراتیک خلق ۱۷۱ زندانی اکنون در اعتصاب غذا هستند و خواهان اقدام جامعه بین‌المللی شده‌اند.