رئیس ائتلاف دولت قانون ضمن در خواست از آحاد مردم عراق برای حمایت از نیروهای عراقی در جنگ علیه داعش عنوان داشت که طمع کنندگان به شهر موصل همان کسانی‌هستند که پای داعش را به عراق بازکردند.

به گزارش مرور نیوز، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون و نخست وزیر ساق عراق روز جمعه (امروز) از شهروندان عراقی خواست حافظ امنیت و حاکمیت ملی عراق باشند.

به نوشته شبکه تلویزیونی «سومریه» عراق، مالکی در سخنرانی امروز خود طی گردهمایی عشایر این کشور در مورد ترکیه و تلاش مقامات این کشور برای دخالت نظامی در عراق گفت: آن کسی که به موصل طمع کرده، همان کسی است که از داعش حمایت کرده و به این گروه تروریستی کمک کرده تا وارد خاک عراق شود.

وی در مورد شکل گیری داعش نیز این گونه بیان داشت که گروهک‌های داعش بی‌ریشه نبوده و از عدم شکل نگرفته، بلکه این گروهک‌ها دنباله گروهک تروریستی القاعده، جبهه النصره، احرار الشام و سایر گروه‌های تروریستی است.

نخست وزیر سابق عراق در این گردهمایی، از عشایر عراق خواست از نیروهای امنیتی و بسیج مردمی عراق حمایت کنند.

مالکی تصریح کرد که گروه‌های تروریستی ابزاری برای صاحبان منافع سیاسی و نقشه‌های توسعه‌طلبانه بوده و مبارزه با آن‌ها نه تنها با سلاح بلکه با گسترش آگاهی و فرهنگ تسامح امکان پذیر است.