مقامات دولت آمریکا خریداران خارجی نفت ونزوئلا را برای توقف معامله با شرکت نفتی دولتی PDVSA تحت فشار قرار داده و هشدار داده‌اند که خرید نفت از این شرکت نقض تحریم‌های آمریکا خواهد بود.

به گزارش مرور نیوز، نماینده ویژه امور ونزوئلا در وزارت خارجه آمریکا گفت: ما شاهد حرکت کشتی‌ها و قراردادهای جدید با شرکت‌های جدید هستیم و زمانی که با کشتی‌داران یا پالایشگاه‌ها یا دولت‌ها صحبت می‌کنیم، می‌گوئیم شما نباید این کار را انجام دهید.

آبرامز گفت: مقامات آمریکا با کشتی‌داران، پالایشگاه‌ها، بازرگانان نفت و دولت‌ها خارجی متعددی درباره همکاری با واشنگتن به منظور توقف تجارت نفت، محصولات پالایشی و مواد رقیق کننده با ونزوئلا، صحبت کرده‌اند. وی درباره جزئیات این مذاکرات توضیحی نداد اما گفت: آمریکا همکاری قابل توجهی از سوی دولت و شرکت‌ها در هند که بزرگترین بازار نقدی برای صادرات نفت ونزوئلا به شمار می‌رود، دریافت کرده است.

اما آبرامز خاطرنشان کرد برای محدود کردن تجارت میان ونزوئلا و روسیه کار چندانی از دست آمریکا برنمی‌آید. وی در ادامه افزود: با توجه به روابط میان دولت مادورو و روسیه، افزایش تجارت نفت، بنزین و مواد رقیق کننده میان ونزوئلا و روسیه از زمان وضع تحریم‌های آمریکا قابل پیش بینی بود.