وزارت خارجه روسیه تهدید آمریکا درباره امکان تحریم مسکو به‌خاطر اوضاع در ونزوئلا را مسخره دانست .

به گزارش مرور نیوز، ماریا زاخارووا  سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که اظهارات اخیر مقامات واشنگتن درباره امکان تحریم روسیه به‌خاطر اوضاع در ونزوئلا ، کاملاً بی‌اساس و مسخره است.

پیش از این "الیوت آبرامز" نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در مسائل ونزوئلا اعلام کرد، واشنگتن ممکن است تحریم‌های جدیدی علیه مسکو به خاطر حضور نیروهای نظامی این کشور در خاک ونزوئلا اعمال کند. وی با تاکید بر اینکه روس‌ها نباید فکر کنند که در رابطه با ونزوئلا آزادی عمل دارند، گفته بود که ایالات متحده چند گزینه از جمله  اقدامات محدود کننده اقتصادی را در نظر دارد.

زاخارووا در واکنش به این سخنان، گفت: «تلاش برای ترساندن طرف روسی به اعمال تحریم جدید به خاطر همکاری قانونی با دولت ونزوئلا بسیار مسخره است. مقامات مسکو به وضوح هدف از حضور متخصصان نظامی ویژه روسی در کاراکاس را اعلام کرده‌اند. صحبت اصلا بر سر نیروهای نظامی نیست.»

وی افزود: «بین کاراکاس و مسکو توافقاتی درباره همکاری‌های نظامی-فنی وجود دارد و متخصصان نظامی روسیه به طور رسمی و در چارچوب قوانین بین المللی در ونوزئلا حضور دارند. طرف روسی دولت نیکلاس مادورو را حکومت قانونی ونزوئلا می‌داند و معتقد است که تنها مردم این کشور حق دارند رهبران خود را بر اساس قانون اساسی کشورشان انتخاب کنند.

به گفته این دیپلمات، برخورد روسیه با روند اوضاع کنونی در ونزوئلا همچنان بر این اساس است که طرفین مناقشه باید بین خود به توافق برسند. آمریکا تنها بر اساس خواسته خود درباره مسائل قضاوت می کند در حالی که خود مقامات واشنگتنی از این صحبت کرده‌اند که همه گزینه‌ها روی میز قرار داشته و آنها ممکن است حتی به اقدام نظامی علیه کشور مستقل ونزوئلا دست بزنند. کرملین درخواستی برای مذاکره ترامپ و پوتین درباره ونزوئلا دریافت نکرده است

در عین حال دمیتری پسکوف  سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه نیز اعلام کرد که کاخ کرملین درخواستی از طرف آمریکایی برای انجام مذاکرات طرفین بین روسای جمهوری دو کشور به منظور بررسی اوضاع ونزوئلا دریافت نکرده است.

پیش از این "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا گفته بود که امکان دارد با "ولادیمیر پوتین" درباره اوضاع پیرامون ونزوئلا مذاکره کند.