کنسولگری عربستان در بغداد با حضور وزیر امور خارجه عراق و وزیر تجارت و سرمایه گذاری عربستان افتتاح شد.

به گزارش مرور نیوز، وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای این رویداد را نشانه عملی برای تقویت تعامل میان بغداد و ریاض و اراده دو کشور برادر برای تسهیل خدمات کنسولی و خدمت رسانی به زائران حج و عمره در عربستان و نیز عتبات عالیات در عراق ذکر کرده است. 

تسهیل رفت و آمد فعالان تجاری دو کشور از دیگر اهداف افتتاح دفتر کنسولی در محل سفارت عربستان در بغداد عنوان شده است.

یک هیات بلند پایه اقتصادی متشکل از یکصد فعال اقتصادی سعودی که در بین آنها 9وزیر قرار دارند به سرپرستی وزیر تجارت و سرمایه گذاری عربستان سعودی عصر چهارشنبه وارد بغداد شد. 

یکی از اهداف این سفر امضای توافقنامه ای در خصوص اعطای تسهیلات در مسئله روادید سفر اتباع عراقی به عربستان سعودی اعلام شده بود. 

«عبدالعزیز الشمری» سفیر عربستان در بغداد ، پیشتر گفته بود که دو کشور تلاش می کنند در دو ماه آینده، اعطای روادید سفر به اتباع عراقی برای سفر به عربستان سعودی را آغاز کنند. 

همزمان برخی رسانه ها از افتتاح چند کنسولگری دیگر عربستان در عراق در هفته آینده و خبرگزاری رسمی عربستان از آغاز ساخت شهرک ورزشی اهدایی پادشاه عربستان به عراق، بازگشایی گذرگاه زمینی عرعر میان دو کشور تا شش ماه آینده و اعطای تسهیلاتی به ارزش یک میلیارد دلار برای توسعه عراق از سوی ریاض بعنوان برنامه های سفر این هیات سعودی یاد کرده اند.