نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی لیبی اعلام کردند که کنترل کامل فرودگاه بین‌المللی طرابلس را در دست گرفته و نیروهای وابسته به خلیفه حفتر را از آنجا بیرون رانده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، نیروهای دولت وفاق ملی لیبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که با همراهی تیم‌های نظامی مشترک وارد درگیری‌های شدیدی با نیروهای حفتر در اطراف فرودگاه طرابلس شدند تا آنها را از این منطقه به صورت کامل خارج کنند.

فتحی باشاغا وزیر کشور لیبی در این رابطه گفت که درگیری‌ها ادامه دارد و اوضاع میدانی بسیار ویژه است و در آینده نیروهای زیادی به این درگیری‌ها ملحق خواهند شد.

از سوی دیگر فایز سراج رئیس دولت وفاق ملی لیبی تحرکات خلیفه حفتر را محکوم کرده و این اقدامات را از پشت خنجر زدن در پی نزدیک شدن به راه حل سیاسی در کشور ارزیابی کرد.

وی در اظهاراتی تلویزیونی تاکید کرد که ما با تحرکات نظامی نیروهای حفتر غافلگیر شدیم، چرا که او سختی‌های مردم لیبی در مبارزه با تروریسم را نادیده گرفت.

السراج ادامه داد که حفتر ساکنان لیبی را به سوی سرنوشت ناشناس می‌برد و تلاش دارد راه‌های حل این بحران را از بین ببرد و باعث افزایش خونریزی‌ها در کشور شود. وی با اشاره به اینکه درگیری‌های موجود، درگیری‌های قبیله‌ای یا گروهی نیست، از تمامی مردم لیبی خواست تا منافع ملی و امنیت این کشور را به منافع شخصی و گروهی ترجیح دهند.

وی تمام کشورهایی که از حفتر حمایت می‌کنند، خواست تا حمایت خود را متوقف کنند. او تاکید کرد که همکاری‌های گسترده‌ای با هیئت سازمان ملل متحد برای حمایت از کنفرانس ملی غدامس انجام داده است.

همچنین سرهنگ محمد القنیدی مسئول دستگاه اطلاعات نظامی نیروهای البنیان المرصوص وابسته به دولت وفاق ملی لیبی می‌گوید که امارات، عربستان سعودی و مصر از پیشروی نیروهای حفتر به سمت طرابلس حمایت می‌کنند.