کارشناس مسائل آمریکا گفت: معترضین با وجود آنکه می دانند اعتراضشان در آینده سیاسی این کشور بی تاثیر است تلاش دارند به ترامپ نسبت به پیگیری شعارهای ضدنژادی و جنسیتی اش هشدار بدهند.

در پی پیروزی دونالد ترامپ، به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا، در برخی از شهرهای این کشور تظاهراتی علیه این رویداد سیاسی آغاز شد. این روند پس از گذشت چند روز در شهر پورتلند ایالات اورگن، با مداخله پلیس به خشونت کشید و نیروهای امنیتی چند تن از معترضان را بازداشت کردند. در این رابطه محمد احمدی، کارشناس مسائل آمریکا، به خبرنگار سیاسی مرور نیوز گفت: اعتراضات در ایالات متحده به روندهای سیاسی بدون شک بی تاثیر خواهد بود. زیرا از دید مقامات آمریکا فرایند سیاسی درست و بدون خطا بوده و در این حالت اعتراضاتی که شاهدش هستیم نمی تواند نتیجه را تغییر دهد.

وی ادامه داد: پذیرش نتیجه انتخابات به سرعت از سوی رقیب انجام شد و اوباما نیز با ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید دیدار داشت. از این رو تظاهرات علیه ترامپ در واقع واکنش به سیاست هایی است که وی از طریق آنها رای آورده است.

احمدی خاطرنشان کرد: معترضین امیدوارند از راه اعتراض بتوانند ترامپ را تحت تاثیر قرار دهند تا رویکرد خود را به برخی مسائل تغییر دهد. مواضع ضد نژادی و جنسیتی رئیس جمهور منتخب بیشترین انتقادات را از سوی مخالفینش داشته است و به نظر می رسد راهپیمایی های اعتراض آمیز بتواند زنگ خطری را برای ترامپ به صدا درآورد که اگر بخواهد شعارهایش در این موضوعات پیگیری کند از هم اکنون بداند شانسی در انتخابات سال 2020 نخواهد داشت.