رئیس‌جمهوری خودخوانده ونزوئلا تأکید کرد : نیروهای مسلح این کشور بخشی از اکثریت قریب به اتفاق مردمی هستند که می‌خواهند دولت تغییر کند.

به گزارش مرور نیوز، خوان گوآیدو توسط بیش از ۳۰ کشور جهان از جمله آمریکا به عنوان رئیس‌جمهوری خودخوانده ونزوئلا به رسمیت شناخته شده است. ما ارتباطات بسیار مخفیانه‌ای با ارتش داشته‌ایم اما در حال حاضر به جزئیاتش اشاره‌ای نمی‌کنم چون متأسفانه اینجا یک دیکتاتوری حاکم است. تحت پیگرد قرار گرفتن در ونزوئلا یک دستور روزانه است.

او مدعی است، ۹۱ درصد از مردم ونزوئلا خواهان تغییر دولت هستند و ارتش از این مسأله مستثنی نیست. خانواده ارتش و تمامی آنهایی که به بحران در ارتش ونزوئلا مرتبط هستند، می‌دانند که برای چه چیزی باید زندگی کنند.

بر اساس ادعای گوآیدو، نشانه‌هایی قابل ملاحظه از نگرانی در نیروهای مسلح وجود دارد که وی آن را نشانه‌ای از آخرین حمایت از رژیم دیکتاتوری می‌داند. این در حالی است که ارتش مکرراً وفاداری خود را به نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری مشروع ونزوئلا اعلام کرده است.

رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا همچنین گفته که نیروهای اپوزیسیون به مبارزه صلح‌آمیز خود و نه اقدام خشونت‌آمیز ادامه می‌دهند و قویاً و پابرجا، به دنبال دستیابی به دموکراسی هستند.