ترامپ گفت : هرگونه تلاش از سوی دادگاه کیفری بین المللی برای هدف قرار دادن آمریکا یا اسرائیل یا هم‌پیمانان آن پاسخ تندی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش مرور نیوز، در پی ارائه شکایت فلسطین به دادگاه کیفری بین‌المللی برای آغاز تحقیقات علیه نقض‌های رژیم صهیونیستی، دونالد ترامپ ، رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه ریاست جمهوری به این دادگاه نسبت به تلاش برای دادگاهی کردن شهروندان آمریکایی یا اسرائیلی هشدار داد.

وی همچنین از رای این دادگاه مبنی بر مخالفت با درخواست انجام تحقیقات درباره جنایت‌های نیروهای آمریکایی در افغانستان استقبال کرد و با وجودی که دادگاه کیفری بین‌المللی را غیرقانونی می‌داند، رای مذکور آن را یک پیروزی بین‌المللی بزرگ عنوان کرد.

ترامپ افزود: موضع ایالات متحده در ارتباط با مساله مربوط به شهروندان آمریکایی، پایبندی به بالاترین استانداردهای قانونی و اخلاقی است. پیش از این دادگاه مذکور درخواست فاتو بنسودا، دادستان کل خود را در خصوص آغاز تحقیقات پیرامون جنایت‌های جنگی و دیگر جنایت‌های ضد انسانی رد کرده بود که در زمینه اقدام برای بررسی‌هایی درباره احتمال ارتکاب جنایت‌هایی از سوی نیروهای ارتش آمریکا در افغانستان بوده است.