نیکولاس مادورو دستور به افزایش یک میلیون نفری اعضای نیروهای شبه نظامی دولتی ونزوئلا را داد .

به گزارش مرور نیوز، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا که ماه ژانویه گذشته خود را رییس جمهور ونزوئلا خواند، از نظامیان وابسته به دولت نیکولاس مادورو ، رییس جمهور ونزوئلا خواسته تا از وفاداری به او دست بکشند. آمریکا و اکثر کشورهای غربی ریاست جمهوری خودخوانده گوآیدو در ونزوئلا را به رسمیت شناخته‌اند.

نیروهای مسلح شبه‌نظامی وابسته به دولت ونزوئلا در سال 2008 با فرمان هوگو چاوز، رییس‌جمهور فقید این کشور تشکیل شد و این نیروها مستقیما به ریاست جمهوری پاسخگو بوده و مکمل نیروهای ارتش و رسمی محسوب می‌شوند.

نیکولاس مادورو که گوآیدو را عامل دست‌نشانده آمریکا خوانده، در یک سخنرانی گفت، برنامه‌اش رساندن تعداد اعضای نیروهای شبه نظامی دولتی ونزوئلا از تعداد بیش از دو میلیون نفری فعلی آن به سه میلیون نفر تا پایان سال جاری میلادی است.

در عین حال رییس جمهور ونزوئلا این شبه‌نظامیان را تشویق کرد تا بیشتر به تولیدات کشاورزی بپردازند. ونزوئلا در چند ماه گذشته با موضوع کمبود مواد غذایی و دارو درگیر بوده و برخی از آمارها حاکی از آن هستند که بیش از سه میلیون نفر از مردم این کشور در سال‌های اخیر به علت این مشکلات و مسائل اقتصادی مهاجرت کرده‌اند.

مادورو در سخنرانی خطاب به هزاران تن از اعضای نیروی شبه‌نظامی دولتی ونزوئلا که در کاراکاس پایتخت این کشور گردهم آمده بودند، گفت: شما در حالی که سلاح‌هایتان روی دوشتان است باید آماده دفاع از سرزمین پدری و شخم زدن مزارع کشاورزی برای کاشتن بذر محصولات به منظور تولید غذا برای جامعه و مردم باشید.