ارتش مصر در استان‌های مختلف این کشور به منظور آمادگی برای برگزاری همه‌پرسی قانون اساسی، مستقر شدند .

به گزارش مرور نیوز، ارتش مصر در بیانیه‌ای از مشارکت نیروهای مسلح در تأمین امنیت نقاط مختلف کشور طی روزهای برگزاری همه‌پرسی اصلاح قانون اساسی خبر داد.

در این بیانیه آمده است که نیروهای ارتش با هماهنگی دستگاه‌های وزارت کشور، در تأمین امنیت نقاط مختلف به خصوص مناطق نظامی مشارکت خواهند کرد.

طبق این بیانیه، مأموریت‌های محوله به این نیروها، حمایت از شهروندان، مقابله با تمامی تهدیدات علیه مراکز اخذ رأی، نظارت و رصد هوایی تمامی  ۲۷ استان این کشور است.

رئیس هیأت عالی انتخابات مصر چهارشنبه (۲۸ فروردین) گفت : ۱۹ تا ۲۲ آوریل (۳۰ فروردین تا سوم اردیبهشت) زمان همه‌پرسی برای تغییرات قانون اساسی است.

او گفت که روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه در خارج رأی گیری خواهد شد و رأی‌گیری در داخل از شنبه تا دوشنبه صورت خواهد شد.

پارلمان مصر با اکثریت آراء نمایندگان این کشور، تغییرات در قانون اساسی مصر را به تصویت رساند و دولت را مکلف به برگزاری همه‌پرسی جهت کسب نظر مصری‌ها درباره تغییرات کرد.

بر اساس تغییرات جدید در ماده ۱۴۰ قانون اساسی مصر، مدت ریاست جمهوری در این کشور از دو دوره چهار ساله به دو دوره شش ساله تغییر یافت.

اجرای اصلاحات در قانون اساسی با مخالفت معارضان در داخل و خارج از مصر مواجه شده است.

در همین ارتباط جنبش جوانان ۶ آوریل در بیانیه‌ای بر مخالفت قاطع خود با اجرای اصلاحات در قانون اساسی و فراهم کردن زمینه بقای «عبدالفتاح السیسی» در رأس قدرت، تأکید کرد.