هشتمین کنفرانس امنیتی مسکو امروز با مشارکت بیش از صد کشور آغاز به کار کرد .

به گزارش مرور نیوز، دبیر شورای امنیت روسیه در افتتاحیه هشتمین نشست امنیتی مسکو گفت: افزایش استقبال از این کنفرانس دلیلی بر لزوم و اهمیت مسائلی است که مورد بررسی قرار می‌گیرند. درحال حاضر اراده واقعی برای مبارزه با تروریسم و حفظ امنیت جهانی وجود دارد.

وی خواهان تشکیل سامانه امنیتی بین المللی واقعی شد و تأکید کرد که روسیه آماده ارائه خدمات بیشتر در این زمینه است.

پاتروشف بازیگران خارجی را به تلاش برای ترسیم مجدد توازن قدرت در آفریقا متهم کرد و گفت: ما شاهد افزایش بی ثباتی در آفریقا هستیم.

این نشست با مشارکت بیش از ۱۰۰۰ تن از صد کشور جهان از جمله بیش از ۳۰ وزیر دفاع برای بررسی مسائل امنیت بین المللی به ویژه اوضاع خاورمیانه آغاز شده است.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در سخنرانی خود در این نشست گفت: ناتو حضور خود را در نزدیکی مرزهای روسیه تقویت کرده است و ما با این مسئله مخالفیم و حق داریم پاسخ بدهیم. واشنگتن و ناتو سامانه‌های موشکی را برای مقابله با روسیه و چین مستقر می‌کنند.

وی تأکید کرد: ما خواهان حل بحران سوریه و برگزاری مذاکره و بازسازی و بازگشت آوارگان به کشورشان هستیم. داعش به خاطر حمایت مالی خارجی از مرزهای عراق و سوریه نیز عبور کرده است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز در سخنان خود از جامعه بین الملل خواست اقداماتی هماهنگ در جهت مبارزه با تروریسم و براساس منشور سازمان ملل انجام دهد.

لاوروف گفت: این اساسی است که بازیگران خارجی تلاش نکنند نفوذی یک جانبه بر اوضاعی خاص داشته باشند بلکه اقداماتی هماهنگ برای دستیابی به یک آشتی و راه حل قابل قبول ارائه شود.

وی همچنین گفت که همکاری موفق میان روسیه، چین و آمریکا در باره مساله افغانستان و کره شمالی نمونه‌ای از تبادل سازنده دیدگاه‌ها میان کشورها در مناطق بحرانی و جنگی جهان است.