نخست وزیر ژاپن با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در واشنگتن دیدار داشت و به این مساله اشاره کرد که مساله خلع سلاح اتمی کره شمالی در دستور کار قرار داشته است.

به گزارش مرور نیوز، شینزو آبه پس از دیدار با ترامپ گفت: نشست میان کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در ولادی‌وستوک، شرق دور روسیه با هدف خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره انجام شد.

نخست وزیر ژاپن ادامه داد: من و پوتین مکرراً تاکید کرده‌ایم که خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره هدف اصلی است. ما در کنار جامعه جهانی به دنبال کمک به تحقق توافقات کره شمالی و آمریکا در این زمینه هستیم.

کیم جونگ اون و پوتین در محوطه دانشگاهی در جزیره روسکی روز پنجشنبه دیدار کردند. هر دو طرف مذاکرات را مورد ستایش قرار دادند.

نخست وزیر ژاپن همچنین به این مساله اشاره کرد که گفتگوهای خوبی با ترامپ درباره مذاکرات آتی خلع سلاح اتمی میان آمریکا و پیونگ یانگ داشته است و تاکید کرد که ژاپن می‌داند که باید نقش فعالی در این روند داشته باشد.

وی همچنین بار دیگر به مساله شهروندان ژاپنی ربوده شده در کره شمالی در سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ اشاره کرد و گفت: من باید خودم با رهبری کره شمالی دیدار کنم و این مساله را حل و فصل نمایم. ترامپ قول داده که در این باره کمک کند.