سندرز با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: وزیر خارجه آمریکا باید از گمراه کردن مردم آمریکا درباره جنگ یمن دست بکشد.

به گزارش مرور نیوز، برنی سندرز با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: وزیر خارجه آمریکا باید از گمراه کردن مردم آمریکا درباره جنگ یمن دست بکشد. حقیقت این است که نقش ایران کم است و ادامه حمایت آمریکا از فاجعه تحت رهبری سعودی در یمن امنیت ملی ما را تضعیف می‌کند.

عربستان سعودی از فروردین ۹۴ تحت حمایت‌های آشکار غرب و آمریکا با مداخله نظامی در یمن جنگی را در این کشور رهبری کرده است که تاکنون به کشته شدن صدها غیر نظامی، شامل زنان و کودکان بی‌گناه منجر شده و موجب قحطی، آوارگی مردم و شیوع بیماری‌های واگیردار در یمن شده که از آن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فجایع انسانی یاد می‌کنند.

عربستان در حالی این جنگ را هدایت می‌کند که حامیان اصلی‌اش یعنی آمریکا و غرب علی‌رغم ادعاهای حقوق بشری‌شان تأمین کنندگان تسلیحات مورد استفاده در این جنگ نیز به شمار می‌آیند. با این حال این کشورها تلاش می‌کنند با ادعای مداخله ایران در یمن و انتقال سلاح به این کشور، جمهوری اسلامی ایران را مقصر ادامه وضعیت غیر انسانی کنونی در یمن و ادامه درگیری‌ها در این کشور جلوه دهند.