رئیس جمهوری ترکیه با بیان اینکه ترکیه در بخش صنایع دفاعی نیز مانند امور سیاسی، دیپلماتیک و اقتصادی هیچ امر تحمیل شده‌ای را نپذیرفته و نخواهد پذیرفت،اعلام کرد: پروژه اف 35 بدون ترکیه محکوم به شکست است.

به گزارش مرور نیوز، رجب طیب اردوغان گفت: ما گامهای لازم جهت تولید نخستین جنگنده ملی خود را به سرعت برمی‌داریم. ان شاءالله ناوگان‌های آینده نیروی هوایی ترکیه را این جنگنده‌های ملی تشکیل خواهند داد.

وی افزود: امروز ترکیه در خصوص پهپادهای مسلح و غیر مسلح در جهان حرف برای گفتن دارد.

اردوغان با بیان اینکه ترکیه در تمام طول تاریخ به تمام پیمان‌ها و معاهدات پایبند بوده است، اظهار داشت: ما برای حفاظت از مرزهایمان که در معرض خطر قرار دارد به سامانه‌های دفاع موشکی نیاز داریم و برای تامین آن ابتدا به متحدانمان مراجعه کردیم، اما متاسفانه درخواستهایمان بی پاسخ مانده یا مانع تراشی کردند.

رئیس جمهوری ترکیه ادامه داد: کسانی که برای تامین بمب‌های جنگنده‌های ما مانع تراشی کرده و آنها را به ما نمی‌دادند اکنون در برابر قدرت و اقتصادی بودن بمب‌هایی که ما تولید می‌کنیم مات و مبهوت مانده‌اند.

وی گفت: مصمم هستیم زیرساخت‌های لازم در تمام زمینه‌هایی که به عنوان ابزار جهت جلوگیری از رشد کشورمان استفاده می‌شود به ویژه فناوری‌های مربوط به خودروهای زرهی، اپتیک، نرم افزار، موتور، شبیه سازی و مواد منفجره را جهت تامین نیازهای خود و دوستانمان را ایجاد کنیم.

اردوغان اظهار داشت: گام به گام به هدف خود در راستای تبدیل شدن به کشوری مطرح در تمام زمینه‌های صنایع دفاعی از طراحی گرفته تا تولید، نزدیک می‌شویم.