وزیر خارجه سوریه در دیدار با پاک میونگ گوک، معاون وزیر خارجه کره شمالی و هیئت همراهش با اشاره به روابط دوستانه و تاریخی دو کشور، راه‌های توسعه و تقویت روابط در تمامی زمینه‌ها و نیز همکاری‌های دو کشور در سازمان‌ها و محافل بین‌المللی را بررسی کرد.

به گزارش مرور نیوز، در این دیدار دو طرف درباره اهمیت تقویت همکاری‌های دو کشور در محافل و نهادهای بین‌المللی برای حمایت از مسایل ملی دو کشور و نیز مقابله با تلاش‌های آمریکا و هم‌پیمانانش برای تضعیف اصول قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل و نیز تحمیل سیاست‌ها و برنامه‌های خود به تصمیمات کشورهای مستقل به توافق نظر رسیدند.

ولید معلم در ادامه از حمایت‌های کره‌شمالی از دمشق در محافل بین‌المللی و در مواجهه با جنگ تروریستی تحمیل شده به این کشور تقدیر و تاکید کرد، حمایت‌های سوریه از کره شمالی در مقابل تلاش‌ها برای تحمیل سیاست‌هایی نامناسب با منافع این کشور و محاصره اقتصادی آمریکا علیه آن ادامه می‌یابند.

معاون وزیر خارجه کره شمالی نیز در این دیدار بر ادامه حمایت‌های کشورش از دمشق در مواجهه با جنگ تروریستی و تحریم‌های اقتصادی و نیز اهمیت هماهنگی موضع‌گیری‌های دو کشور در محافل بین‌المللی تاکید کرد.

در این دیدار فیصل مقداد، معاون معلم، شفیق دیوب، مدیر مرکز آسیا، عبدالمنعم عنان، مدیر مرکز نهادهای بین‌المللی و کنفرانس‌ها، محمد العمرانی، مدیر دفتر ویژه وزارت خارجه و نیز سفیر کره‌ شمالی در دمشق حضور داشتند.