دونالد ترامپ خواستار احتیاط در قبال مطرح‌کردن هرگونه مداخله نظامی در بحران ونزوئلا شده است .

به گزارش مرور نیوز، پس از کاهش امیدهای واشنگتن در خصوص انتقال سیاسی قدرت در ونزوئلا طی هفته گذشته، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از مشاورانش خواسته است تا در خصوص مطرح کردن گزینه‌های نظامی علیه کاراکاس محتاطانه برخورد کنند.

این در شرایطی است که ترامپ پس از گفتگوی تلفنی روز جمعه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هرگونه اقدام نظامی روسیه در ونزوئلا را کم‌اهمیت ارزیابی کرده است، این اقدام مغایر با ادعاهای مطرح‌شده از سوی سایر مقام‌های دولت ترامپ درباره افزایش حضور نظامی روسیه در ونزوئلا بوده است.

در حالی که برخی از مقام‌های ارشد دولت آمریکا پیش از این خواستار مداخله نظامی در ونزوئلا شده‌اند، این اظهارات ترامپ نشانگر اختلاف نظر شدید بین وی و مشاوران ارشد کاخ سفید است.

ترامپ نارضایتی و ناراحتی خود را نسبت به اظهارات جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید و سایرین درباره استفاده از گزینه نظامی علیه ونزوئلا اعلام کرده است. ترامپ به دوستانش گفته است که اگر بولتون به حال خودش رها می‌شد، تاکنون آمریکا در مکان‌های زیادی درگیر جنگ شده بود.

ترامپ بارها گفته است که همه گزینه‌ها برای برخورد با ونزوئلا روی میز است. مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا نیز در مصاحبه با فاکس نیوز گفته است که اقدام نظامی علیه ونزوئلا محتمل است.

بولتون نیز مقام‌های پنتاگون را برای اقدام نظامی علیه ونزوئلا تحت فشار قرار داده است. ولی اظهارات اخیر ترامپ نشان می‌دهد که وی خواستار اتخاذ رویکرد محتاطانه‌ای در قبال ونزوئلا است.