مدیر کل اطلاعات داخلی عراق گفت: گروه الصقور توانست از طریق کمین کردن در شمال تلعفر، تروریستی به نام وحید امنیه را از پای درآورد که مسئول امور امنیتی در منطقه الجزیره و مسئول قتل ده‌ها بی‌گناه از ساکنان شهرهای موصل و تلعفر بود.

به گزارش مرور نیوز، ابوعلی البصری گفت : این عملیات بعد از پیگیری دقیق برای چند ماه صورت گرفت. این عملیات که چنگال مرگ نام داشت توسط تیم تاکتیکی و فنی الصقور و در راستای طرح هدف قرار دادن داعشی‌هایی انجام شد که به روش‌های مختلف با هدف تقویت مجدد این گروه و انجام عملیات تروریستی در استان نینوا از سوریه وارد عراق می‌شوند.

البصری گفت: این عملیات با پشتیبانی اطلاعات لشگر ۱۵ ارتش عراق و حشد شعبی در نینوا انجام شد. گروه الصقور از این طریق بزرگترین طرح تروریستی برای تشکیل باندهای زیرزمینی جدید داعش در عراق را ناکام گذاشته و تعدادی از آن‌ها را که از سوریه به عراق فرار کرده بودند به قتل رساند. جزئیات بیشتر این عملیات بعدا اعلام خواهد شد. همچنین گزارشاتی را درباره داعشی‌های بازداشت شده و فرار عناصر تروریستی و ابوبکر بغدادی ، سرکرده داعش از مناطقی در سوریه طی عملیات محرمانه گروه الصقور منتشر خواهیم کرد.