فدریکا موگرینی گفت : اتفاقات ونزوئلا نشانگر عدم وجود چشم‌اندازی سیاسی است که بتواند به بحران فعلی در این کشور پایان دهد.

به گزارش مرور نیوز، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست دو روزه گروه بین‌المللی تماس درباره ونزوئلا در شهر سن خوزه کاستاریکا اظهار کرد: وقایع اخیر نتیجه ناامیدی و عدم وجود چشم‌اندازی سیاسی است که بتواند بحران فعلی را پایان دهد. این شرایط همچنین لزوم اضطراری روندی سیاسی و صلح‌آمیز را که به راهکاری دموکراتیک و ونزوئلایی بینجامد، تایید می‌کند.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد، اولویت اصلی این گروه بین‌المللی تماس جلوگیری از تشدید وضعیت فعلی ونزوئلا و ممانعت از خشونت و سرکوب بیشتر و حفظ فضای مورد نیاز برای ایجاد یک روند سیاسی است.

او در این باره گفت: این راهکار باید ونزوئلایی باشد اما جامعه بین‌المللی نیز وظیفه دارد که این روند را بدون هرگونه دخالت یا اعزام نیرو نظامی تسهیل کند.

موگرینی همچنین تاکید کرد که لازم است گروه بین‌المللی بحران پل‌های موجود با بازیگران بین‌المللی اصلی مانند سازمان ملل، واتیکان، گروه لیما و جامعه و بازار مشترک کارائیب را تقویت کند تا درک مشترک روشن‌تری حاصل شود و راه دستیابی به یک راهکار سیاسی، صلح‌آمیز و دموکراتیک هموارتر شود.