در جریان دیدار وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور عراق تأکید شد که معافیت‌های بغداد از تحریم‌های تحمیلی علیه ایران تمدید شود.

به گزارش مرور نیوز، مایک پامپئو بعد از لغو ناگهانی سفر به آلمان شامگاه سه‌شنبه در سفری سرزده وارد بغداد شد و با برهم صالح رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

یک منبع آگاه عراقی درباره این دیدار تأکید کرد : در جریان این دیدار بر تمدید معافیت عراق از تحریم‌ها علیه ایران تأکید شد.

 در جریان این دیدار تأکید شد که تنش با جمهوری اسلامی ایران افزایش پیدا نکند.

پامپئو پیش از این دیدار و در مسیر سفر به بغداد درباره انگیزه‌های این سفر گفت: می‌خواهم با سران این کشور صحبت کنم تا به آنها اطمینان خاطر بدهم آماده‌ایم همچنان به آنها اطمینان بدهیم که عراق کشوری مستقل و با حاکمیت ملی باقی می‌ماند.

پامپئو درباره ادعاهای مطرح‌شده در خصوص قصد ایران برای تهدید منافع آمریکا در عراق گفت: «تلاش‌هایی در جریان بودند تا نیروهای آمریکایی که مبارزه علیه داعش را ادامه می‌دهند از عراق بیرون رانده شوند. این از اهمیتی باورنکردنی برای دولت عراق برخوردار است».

وزیر خارجه آمریکا گفت : دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را از سفرهایش در شامگاه سه‌شنبه مطلع کرده و ترامپ از او خواسته چندین پیام به مسئولان در عراق برساند.