وزرات خارجه آمریکا اعلام کرد: ایران در چند هفته اخیر مجموعه تنش‌زایی از اقدامات و اظهاراتی تنش‌زا داشته است. پاسخ ما و شرکا و متحدانمان واضح و این بوده است که به دنبال جنگ نیستیم.

به گزارش مرور نیوز، وزرات امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در چند هفته اخیر مجموعه تنش‌زایی از اقدامات و اظهاراتی تنش‌زا داشته است. پاسخ ما و شرکا و متحدانمان واضح و این بوده است که به دنبال جنگ نیستیم.

در ادامه وزرات امور خارجه آمریکا مطرح کرد: ۴۰ سال کشتار سربازان آمریکایی، حمله به اماکن آمریکایی و گروگان‌گیری یادآور این است که ما باید از خودمان دفاع کنیم.

در این بیانه با تکرار تهدیدات گذشته دولت آمریکا آمده است: حکومت در تهران باید بداند که هر حمله‌ای علیه منافع آمریکا یا شهروندان آن توسط خود آن‌ها یا نیروهای نیابتی آن‌ها با هر هویتی با پاسخی سریع و قاطع مواجه خواهد شد. ایران نباید خودداری ما در این موقعیت را با فقدان اراده اشتباه بگیرد.

وزارت امور خارجه آمریکا در این بیانیه افزود: تا به امروز، انتخاب از پیش تعیین‌شده این حکومت، خشونت بوده است و ما از کسانی در تهران که از طریق کاهش تنش‌ها راهی برای آینده‌ای شکوفا می‌بینند درخواست داریم که رفتار این حکومت را تغییر دهند.

در پایان این بیانیه آمده است: همان‌طور که رئیس جمهور ترامپ روز گذشته گفت، او امیدوار است که روزی با رهبران ایران برای انجام دادن یک توافق دیدار کند.