معترضان در تیرانا با شعار آلبانی اروپایی می‌خواهیم خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شدند .

به گزارش مرور نیوز، تظاهرات در آلبانی از ماه فوریه پس از کناره‌گیری نمایندگان از پارلمان آغاز شد و مردم درخواست برگزاری انتخابات داشتند . برخی از معترضان از جمله گروهی که ماسک‌پوش بود، بمب‌های دودزا، ترقه و رنگ به سمت ورودی ساختمان دولت و بعداً در ورودی پارلمان پرتاب کردند. ده‌ها تن از نیروهای امنیتی و چندین معترض زخمی شدند.

لولزیم باشا ، رهبر حزب دموکراتیک آلبانی در جمع معترضان گفت: تا زمانی که دولت، آلبانی را از اروپا جدا نگه دارد ما مصمم هستیم تا نبردی بزرگتر و قاطع‌تر به راه بیندازیم. ما ماموریتی داریم، هدف ما آزادی آلبانی از جرم و فساد است، اینکه آلبانی را مانند باقی اروپا کنیم.

پلیس آلبانی در واکنش به اقدامات معترضان مقابل پارلمان و تجمع‌های دیگر از گاز اشک‌آور و آب پرفشار استفاده کرد. پس از حدود چهار ساعت معترضان به سمت ساختمان پلیس تیرانا، پایتخت آلبانی حرکت کردند تا به بازداشت یکی از مقام‌های حزب دموکراتیک اعتراض کنند.

ادی راما ، نخست‌وزیر آلبانی با "کور" خطاب کردن سیاست‌های اپوزیسیون کشورش از درخواست مخالفان برای استعفای دولتش انتقاد کرده و گفت آتش آنها نه تنها به این دولت بلکه به کشورش آسیب می‌زند. اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا این دولت را "مشروع" دانسته‌اند و اپوزیسیون می‌خواهند تا به پارلمان بازگشته و در انتخابات محلی ۳۰ ژوئن شرکت کنند.