رئیس زندان‌های تاجیکستان گفت: در پی آشوب‌های داخلی 3 نفر از کارمندان زندان و 29 زندانی کشته شدند که بیشتر آنان عضو گروه تروریستی داعش بودند.

به گزارش مرور نیوز، بنابر توضیح رسمی وزارت دادگستری تاجیکستان شب گذشته ساعت 21:30 دقیقه به وقت محلی، در زندان کرپیچنی شهر وحدت، شورشی به رهبری بهروز گلمراد اف پسر سرهنگ فراری و عضو ارشد داعش گلمراد حلیم اف، فخرالدین گل اف، محمدالله شریف اف و روح الله حسن اف  اعضای سازمان تروریستی داعش ایجاد شد.

طبق این بیانیه، گروه مذکور نخست 3 نگهبان زندان را به طور وحشیانه با چاقو کشته و 8 نفر از زندانیان اعضای داعش را آزاد کردند و سپس 5 زندانی از جمله «سعید قیام الدین غاضی» (ایشان قیام الدین)، «کریم اف ستار صمداویچ» (مخدوم ستار) و «ستاراف سیدمهدی خان» (شیخ تیمور) را در جلو چشم سایر زندانیان با چاقو به قتل رسانده و ده‌ها زندانی دیگر را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

 سپس این گروه بخش پزشکی این زندان را آتش زده و تعدادی از زندانیان را گروگان گرفتند و با هدف فرار از این زندان به نگهبانان حمله کردند.

در نتیجه اقدامات مقامات ذیربط تاجیک 24 عضو گروه مذکور کشته و 35 نفر دیگر نیز بازداشت و گروگان‌ها آزاد شدند.

در حال حاضر تحقیق درباره این حادثه ادامه دارد و اطلاعات بیشتر در این مورد بعدا ارائه خواهد شد.

بنابر اطلاعیه وزارت دادگستری تاجیکستان، در این زندان که هزار و 500 نفر نگهداری می‌شود در حال حاضر وضعیت به حالت عادی بازگشته و کاملا تحت کنترل می‌باشد.