حامیان نامزدی که در انتخابات اندونزی شکست‌ را نمی‌پذیرد امروز با نیروهای امنیتی درگیر شدند و یک خوابگاه پلیس و چندین خودرو را در جاکارتا به آتش کشیدند.

به گزارش مرور نیوز، معترضان در جاکارتا تلاش کردند تا وارد دفاتر آژانس نظارت بر انتخابات اندونزی شوند و درگیری‌ها تا امروز ادامه یافته است. به گفته سخنگوی پلیس ملی اندونزی، تاکنون بیش از ۲۰ تن بازداشت شدند.

فرماندار جاکارتا امروز اعلام کرد، دست‌کم شش تن کشته و بیش از ۲۰۰ تن دیگر در اعتراضات جاکارتا  زخمی شدند. او از معترضان درخواست کرد تا نظم عمومی را رعایت کنند تا تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها افزایش پیدا نکند. او گفت: از معترضان درخواست داریم تا مسالمت‌آمیز و قانونمند اعتراض کنند. همچنین از پرسنل امنیتی تقاضا دارم تا خویشتنداری کنند تا از هرگونه درگیری ناخواسته با معترضان جلوگیری به عمل آید.

تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد، معترضان اقدام به پرتاب سنگ کردند، یک خوابگاه پلیس را به آتش کشیدند و صدها پلیس ضد شورش در محله‌ها مستقر شده‌اند.

کمیسیون انتخابات اندونزی سه‌شنبه اعلام کرد، جوکو ویدودو، رئیس‌جمهوری کنونی اندونزی با کسب ۵۵.۵ درصد از آرای انتخابات ۱۷ آوریل برای بار دوم پیروز شده است.

پرابوو سوبیانتو، از ژنرال‌های سابق نیروهای ویژه اندونزی که رقیب ویدودو بود، از پذیرش نتایج امتناع کرده است و خود را پیروز می‌داند. او در نظر دارد تا نتایج انتخابات را در دادگاه قانون اساسی به چالش بکشد. آنها مدعی هستند که تقلب گسترده‌ای رخ داده است اما سندی ارائه نکرده‌اند.

سخنگوی پلیس جاکارتا اعلام کرد، پلیس از گاز اشک‌آور و آب پرفشار علیه معترضانی استفاده کرده است که اقدام به پرتاب سنگ، کوکتل مولتف و وسایل آتش‌زا کرده‌اند. به گفته او، دولت حدود ۵۰ هزار پلیس و سرباز در جاکارتا مستقر کرده است.