العربیه مدعی شد که درگیری‌ها بین نیروهای شرق لیبی و نیروهای دولت وفاق ملی به مرکز طرابلس نزدیک شده است.

به گزارش مرور نیوز، هم‌زمان با گسترش دامنه درگیری‌ بین‌ نیروهای ارتش لیبی و نیروهای دولت وفاق ملی ، سازمان ملل درباره تبدیل شدن این کشور به جولانگاه گروه‌های افراطی هشدار داد. درگیری‌ها در حومه ی جنوبی طرابلس همچنان ادامه دارد و در همین ارتباط سازمان ملل درباره تبدیل شدن کشور به صحنه‌ای برای گروه‌های افراطی هشدار داد.

سازمان ملل  در صفحه توئیتر خود نوشت : فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در جلسات پشت درهای بسته و نشست‌های علنی و در مناسبت‌های مختلف تأکید کرده که نگرانی حقیقی در این باره وجود دارد که لیبی بار دیگر به صحنه‌ای برای تجمع عناصر و گروه‌های افراطی تبدیل شود.

هیأت سازمان ملل صحت اظهارات منسوب به غسان سلامه فرستاده ویژه سازمان ملل در لیبی درباره ورود عناصر افراطی از سوریه به طرابلس جهت جنگ در کنار دولت وفاق ملی را رد کرد.

سلامه ۲۱ ماه می نیز هشدار داده بود که نبرد برای رسیدن به طرابلس به آغاز جنگ طولانی مدت و خونین منجر شود. وی اتخاذ اقدامات فوری برای توقف انتقال سلاح به لیبی را خواستار شده بود.

از زمان آغاز درگیری‌ها در حومه طرابلس تصاویر و فیلم‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد تعدادی از رهبران گروه‌های تروریستی و شخصیت‌های تحت تعقیب داخلی و بین‌المللی که در تعدادی از جنایت‌ها دست داشته‌اند، به درگیری‌ها پیوسته‌اند.

العربیه مدعی شد که درگیری‌ها بین نیروهای ارتش لیبی و نیروهای دولت وفاق ملی به مرکز طرابلس نزدیک شده است.