مورگان اورتگاس گفت : ایران باید برای تهدیدات متعددش پاسخگو باشد، و وعده خود مبنی بر خروج از برجام یک گام در مسیر اشتباه است .

به گزارش مرور نیوز، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا ، نسبت به اظهارات هایکو ماس ، وزیر امورخارجه آلمان در مورد ترتیبات مورد نظر اروپاییان برای ارتباط تجاری و مالی با جمهوری‌اسلامی ایران - اینستکس واکنش نشان داد و در پاسخ به سوالی در مورد این سازوکار گفت: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا پیشتر این موضع را تصریح کرده است که هرگونه نظام پرداخت مالی مرتبط با مبادلات کالا و خدماتی که تحت تحریم دولت ایالات متحده نیست، مشکلی ندارد اما ما هر سازوکار پرداختی که به شرکت‌ها یا نهادها یا کشورهای دیگر امکان مبادله کالاهای تحریمی و ارتباط با مؤسسات تحریم‌شده را بدهد مجاز نمی‌دانیم.

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا به همکاری مؤسسات اروپایی در پیروی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: ما از شرکت‌ها و بانک‌های متعدد اروپایی که این تحریم‌ها را به شدت جدی گرفته و از آنها پیروی می‌کنند سپاسگزاریم.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش، مدعی شده که ایران نباید به یک قدرت هسته‌ای تبدیل شود.

مورگان اورتگاس گفت: تنها راه حل مسئله‌ی ایران، یک توافق جدید و بهتر است که با تمام جنبه‌های تهدیدات از سوی ایران مقابله کند. این تهدیدات در ۱۲ مورد مطرح شده‌اند، همانطور که پیش از این رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده‌اند، ما در این خصوص آماده گفتگو هستیم. رهبران ایران می‌دانند چگونه با ما تماس بگیرند.

وی افزود ایران باید برای تهدیدات متعددش پاسخگو باشد، و وعده خود مبنی بر خروج از برجام یک گام در مسیر اشتباه است .