وزارت خارجه آمریکا پیش نویس طرح رژیم صهیونیستی درباره شهرک سازی‌ها را به شدت مورد انتقاد قرار داده و نسبت به آن ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: پیش نویس این قانون که توسط کمیته وزارتی اسرائیل تایید شده به شهرک نشینان در اراضی اشغالی کرانه باختری اجازه می‌دهد که در منازلی که در اراضی ویژه فلسطینیان ساخته شده سکونت داشته باشند و این مساله بسیار نگران کننده است.

الیزابت ترودو، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: امیدوارم که این پیش نویس تصویب نشود و ما به شدت درباره چنین قوانینی که به ایجاد شهرک‌های اسرائیلی به طور غیرقانونی در اراضی ویژه فلسطینیان اجازه می‌دهد، نگرانیم.

وی افزود: اگر این قانون تصویب شود مسیر برای قانونی کردن ساخت ده‌ها سازه غیرقانونی در کرانه باختری هموار خواهد شد. این یک طرح نگران کننده است.

ترودو در ادامه گفت: آمریکا معتقد است که شهرک‌سازی‌ها تحقق راهکار دو کشوری و روند صلح خاورمیانه را با مشکل رو به رو می‌کند.

پیشتر کمیته وزارتی کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل درباره پیش نویس این قانون که فردا (چهارشنبه) در پارلمان این رژیم بررسی خواهد شد، رای گیری کرده بود.