مایک پمپئو گفت : دولت کشورش منتظر دریافت تماس از سوی مقام‌های ایرانی برای مذاکره است .

به گزارش مرور نیوز، وزیر امورخارجه آمریکا پیش از سفر به عربستان سعودی و امارات متحده عربی در مورد سرنگونی پهپاد آمریکایی مدعی شد: شواهدی که ایرانی‌ها ارائه می‌کنند نامعتبر است و پهپاد ما در حریم آب‌های بین‌المللی بوده‌ است.

وزیر خارجه آمریکا درباره سفر به عربستان و امارات متحده عربی گفت: در این دو سفر درباره موضوع ایران و اطمینان دادن به متحدان راهبردی در این خصوص که چگونه می‌توانیم یک ائتلاف جهانی تشکیل دهیم، صحبت خواهیم کرد.

پمپئو در ادامه مدعی شد: فشار حداکثری بر ایران از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ آغاز شده است و  روز دوشنبه، مجموعه‌ای از تحریم‌های جدید اعمال خواهد شد تا جهان اطمینان یابد که ما همچنان تلاش می‌کنیم تا جلوی منابعی که ایران برای تهدید آمریکایی‌ها و منافع آن در سراسر جهان نیاز دارد، گرفته شود.

وی در ادامه درباره تماس با ایران گفت: همانگونه که رئیس‌جمهور و معاون اول مطرح کردند ما آماده مذاکره بدون هیچ پیش شرطی هستیم. آنها دقیقاً می‌دانند چگونه ما را پیدا کنند و اطمینان دارم زمانی که آنها آماده باشند تا با ما ارتباط برقرار کنند، می‌توانیم مکالمات را شروع کنیم. ما منتظر تماس آن‌ها هستیم و رئیس‌جمهوری بارها اعلام کرده است ما خواستار  آینده روشن‌ برای مردم ایران هستیم.