رئیس جمهوری کره جنوبی در کنفرانس خبری با رئیس جمهوری آمریکا این موضوع را تایید کرد که ترامپ با کیم جونگ اون در منطقه مرزی غیر نظامی دو کره دیدار می‌کند.

به گزارش مرور نیوز، رئیس جمهوری آمریکا نیز تایید کرد، هم وی و هم رهبری کره شمالی می‌خواهند در منطقه غیرنظامی شده با یکدیگر ملاقات کنند. این دیدار می‌تواند امیدواری‌ها برای از سرگیری مذاکرات به بن بست خورده اتمی بین واشنگتن و پیونگ یانگ را قوت بخشد.

ترامپ اواخر روز شنبه برای گفت‌وگو با مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی وارد سئول شد؛ ترامپ پس از حضور در نشست گروه 20 در اوزاکا، ژاپن به کره جنوبی رفته است.

اگر ترامپ و رهبری کره شمالی در منطقه غیرنظامی شده بین دو کره امروز دیدار کنند، این سومین دیدار آنها در یک سال و چهار ماه گذشته از زمان دومین نشست در هانوی، ویتنام است که به شکست انجامید.

ترامپ در پاسخ به خبرنگاری درباره اینکه آیا کیم جونگ اون با وی در منطقه غیرنظامی شده اواخر امروز دیدار می‌کند، گفت: خوب می‌بینیم که چه می‌شود. او تمایل زیادی برای انجام این کار دارد. طرف‌های مقابل تلاش زیادی برای انجام این کار انجام می‌دهند. ما هر دو می‌خواهیم این کار انجام شود. این دیدار بسیار کوتاه و عملاً در حد دست دادن است. اما همین هم خوب است. یک دست دادن خودش معنای زیادی دارد.

ترامپ در پیامی توئیتری درباره سفرش به کره جنوبی نوشت: من در کره جنوبی هستم و رهبری کره شمالی این را می‌بیند. من او را در منطقه غیرنظامی شده ملاقات می‌کنم و با او دست می‌دهم و می‌گویم سلام!

ترامپ گفت، به وی گفته شده که رهبری کره شمالی تمایل دارد تا او را ببیند و مقام‌ها در حال مدیریت یک نشست سریع در منطقه غیرنظامی شده هستند که دو کره را از هم جدا می‌کند.

وی ادامه داد: به من گفته‌اند که کیم جونگ اون تمایل دارد تا با من ملاقات کند و به نظر می‌رسد که برای برگزاری یک نشست سریع، مراحل نهایی در حال انجام است. من به دنبال رفتن به منطقه غیرنظامی شده هستم که مدت‌ها بود به دنبال آن بوده‌ام.