مشاور رئیس جمهوری کره جنوبی گفت : بعید است کره شمالی به خاطر دستیابی به کاهش تحریم‌ها علیه کشورش، با خلع تسلیحات اتمی موافقت کند.

به گزارش مرور نیوز، مون چانگ گفت: جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا و مایک پامپئو، وزیر امور خارجه این کشور همچنان به کره شمالی می‌گویند که تا زمانی که خلع تسلیحات اتمی به طور کامل انجام نشود، هیچ کاهش تحریمی در کار نخواهد بود. به احتمال خیلی زیاد کره شمالی تحت چنین شرایطی با آمریکا مذاکره نخواهد کرد.

وی افزود: واشنگتن باید پیام صریحی به پیونگ یانگ ارسال کند دال بر اینکه تمایلاتش کاملاً دوستانه است.

این مشاور در ادامه گفت: آمریکا باید چنین ژستی را بگیرد و نشان دهد که قصدش کاهش تنش‌هاست و هیچ تمایل خصمانه‌ای نسبت به کره شمالی ندارد.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا روز شنبه برای سفری دو روزه وارد کره جنوبی شد. وی روز گذشته از طریق توئیتر از کیم جونگ اون ، رهبر کره شمالی نیز دعوت کرد تا در روزهای آتی با وی در منطقه غیرنظامی بین دو کره دیدار کند.

کیم و ترامپ ماه‌هاست که با هدف خلع تسلیحات اتمی شبه جزیره کره با یکدیگر وارد مذاکره شده‌اند. در ژوئن ۲۰۱۸ میلادی این دو رهبر در نخستین نشست دوجانبه‌شان در سنگاپور تعهد خود را نسبت به خلع تسلیحات اتمی ابراز کردند. اما دور دوم مذاکرات که در فوریه سال ۲۰۱۹ میلادی در ویتنام برگزار شد، به طور کاملاً ناگهانی و بدون هیچ توافقی پایان یافت.