نیرو‌های امنیتی و نظامی برای متفرق کردن مردم از گاز اشک‌آور استفاده می‌کنند. بر اثر شلیک گلوله نیرو‌های امنیتی در شهر خارطوم پایتخت سودان شماری زخمی شدند.

به گزارش مرور نیوز، تظاهرات در سودان با عنوان تظاهرات میلیونی عصر امروز یکشنبه آغاز شده و تظاهرات‌کنندگان خواستار انتقال قدرت به دولت مدنی هستند. نیروهای امنیتی سودان به سمت تظاهرات‌کنندگان در منطقه ارکویت خارطوم، گاز اشک‌آور شلیک می‌کنند.

نیروهای امنیتی همچنین برای پراکنده کردن تظاهرات‌کنندگان در شهر عطیره واقع در ایالت نهرالنیل  از گاز اشک‌آور و باتوم استفاده می‌کنند.

الجزیره همچنین گزارش داد که بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی در منطقه ارکویت در خارطوم، چند نفر زخمی شدند. نیروهای امنیتی سودان از صبح امروز یکشنبه به طور گسترده در خارطوم و دیگر شهرهای این کشور مستقر شده‌اند.

همچنین نیروهای واکنش سریع، ارتش و پلیس در اکثر خیابان‌های پایتخت مستقر شده و گشتی‌های امنیتی در حال گشت‌زنی در مرکز خارطوم و خیابان‌های اطراف آن هستند.

شورای نظامی سودان همچنین دیروز شنبه تهدید کرد که مسئولیت هر گونه آسیبی به جان تظاهرات‌کنندگان یا هر خسارتی که در جریان برگزاری تظاهرات وارد آید، بر عهده ائتلاف قوی الحریة و التغییر است.

محمد حمدان دقلو  معاون رئیس شورای نظامی سودان درباره وجود «برنامه‌های سری» و «خرابکاران» برای بهره‌برداری از فرصت برگزاری تظاهرات جهت اجرای برنامه‌های خود هشدار داد.