سامانه‌های پدافند هوایی سوریه در ساعات اولیه صبح امروز به مقابله با موشک‌ پراکنی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق و مرکز این کشور پرداختند.

به گزارش مرور نیوز، چهار غیرنظامی سوری در اثر این حملات کشته شدند. صدای انفجارها در شمال غربی دمشق به گوش رسیده و ناشی از واکنش پدافند هوایی سوریه در برابر تجاوز موشکی دشمن صهیونیست بوده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ساعات اولیه صبح امروز در ارتفاع پایین در حریم هوایی لبنان و مشخصا بر فراز شهر صیدا در جنوب این کشور به پرواز درآمدند و این بعد از شنیده شدن صدای انفجارهایی در اطراف دمشق بود.

بر اساس این گزارش، پدافند هوایی ارتش سوریه به حمله موشکی در آسمان دمشق واکنش نشان داده و چندین موشک را سرنگون کرد.

حملات هوایی شامل حومه دمشق و مواضعی در شهرک‌های الکسوه، صحنایا و الزبدانی بود.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز در خبری فوری آورد، سامانه‌ دفاع هوایی سوریه به رهگیری این موشک‌ها در حومه دمشق و حمص پرداخته و تعدادی را ساقط کرده است. 

در این راستا رسانه‌های سوری از کشته شدن چهار غیرنظامی در اثر این حملات هوایی خبر دادند که گفته شده یکی از کشته‌ها در منطقه «صحنایا» در حومه دمشق، یک کودک شیرخوار بوده است. در عین حال گزارش شد، این حملات ۲۱ زخمی نیز دربرداشت.

 سه مقر نظامی در حومه حمص هدف گرفته شد که منجر به آتش‌سوزی در آنها گردید، از بین این اهداف مرکز نظامی تحقیقات و فرودگاه نظامی است. 

این حمله چند روز بعد از نشست سه جانبه اسرائیل، روسیه و آمریکا در قدس صورت می‌گیرد.