دولت سوریه در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به سازمان ملل متحد شکایت کرد .

به گزارش مرور نیوز، دولت سوریه در شکایت خود آورده است : تجاوزات اسرائیلی در چارچوب تلاش‌های این رژیم برای طولانی کردن بحران سوریه و جنگ تروریسم صورت می‌گیرد.

وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه جداگانه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، خواستار اتخاذ تدابیر فوری و قاطع برای جلوگیری از تکرار تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه شد.

دمشق در دو نامه ارسالی گفت: رژیم اشغالگر بامداد دوشنبه اقدام به حمله هوایی در اراضی سوریه کرد که این نقض صریح قطعنامه 350 سال 1974 شورای امنیت است.

در  ادامه بیانیه آمده که جنگنده‌های اسرائیلی با نقض حریم هوایی لبنان اقدام به شلیک چند موشک کردند و دو استان دمشق و حمص را هدف قرار دادند که بر اثر آن چهار نفر از غیرنظامیان سوری از جمله یک کودک کشته و 21 نفر هم زخمی شدند.

وزارت خارجه سوریه در پایان دو شکایت‌نامه خود به شورای امنیت و سازمان ملل تاکید کرد که اینگونه حملات رژیم صهیونیستی موجب هراس مردم سوریه نخواهد شد، بلکه بر اصرار آنها به پیروزی در برابر تروریسم می‌افزاید.

وزارت خارجه سوریه پیشتر طی چند نوبت با ارسال نامه‌های جداگانه‌ای به شورای امنیت و سازمان ملل خواستار توقف و محکومیت این حملات شده بود، اما این نهاد بین‌المللی تاکنون در ارتباط با این حملات سکوت در پیش گرفته و اقدامی انجام نداده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه با حمله به حمص و دمشق، حداقل موجب مرگ چهار سوری از جمله دو کودک شدند. سامانه‌های دفاعی ارتش سوریه موفق شد، شماری از موشک‌های شلیک شده را رهگیری و سرنگون کند.