پوتین در نشستی با وزیر دفاع روسیه، وی را موظف کرد تا به مناطق دریای شمال پرواز کرده و شخصاً تحقیقات بسیار دقیق درباره علت آتش سوزی در زیردریایی متعلق به ناوگان دریایی روسیه را تحت نظر داشته باشد.

به گزارش مرور نیوز، رئیس جمهوری روسیه همدردی عمیق خود در رابطه با کشته شدن متخصصین نظامی این کشور در نتیجه این آتش سوزی را ابراز کرده و دستور داد تا کمک‌های لازم سریعاً به خانواده‌های قربانیان این حادثه ارائه شود.

پوتین یادآور شد، این حادثه تاسف بار در یک زیردریایی علمی تحقیقاتی غیرمعمول رخ داده است که خدمه آن افرادی دارای تخصص بسیار بالا بوده‌اند، هفت نفر از کشته شدگان در این حادثه کاپیتان رده نخست نیروی دریایی و و دو نفر از آنها دارای مدال قهرمان روسیه بودند. این حادثه فقدان بزرگ برای ناوگان دریایی و در مجموع برای ارتش روسیه است.

وزیر دفاع روسیه نیز اطلاعات خود درباره این حادثه را به اطلاع رئیس جمهور رساند. به گفته وی، حادثه به این شکل رخ داده که در جریان یک کار برنامه ریزی شده برای مطالعات در اعماق دریا در آب‌های ساحلی روسیه در دریای بارنتس ، در کشتی زیردریایی تحقیقاتی آتش سوزی رخ داد که در نتیجه آن 14 نفر از ملوانان و خدمه این کشتی جان خود را از دست دادند. البته در نتیجه اقدام به موقع ، این آتش مهار شده و در حال حاضر این زیردریایی در پایگاه نظامی دریای شمال مستقر است و اقدامات لازم برای بررسی و یافتن علت این حادثه در حال انجام است.