نخست‌وزیر ایتالیا بعد از دیدار با ولادیمیر پوتین بر روابط خوب دو کشور و نقش برجسته مسکو در حل بحران‌های ونزوئلا، روسیه و اوکراین تاکید کرد.

به گزارش مرور نیوز، به دنبال دیدار سران ایتالیا و روسیه در رم، نخست‌وزیر این کشور عضو اتحادیه اروپا ضمن تمجید از روابط دو کشور، نقش روسیه در حل بحران‌های لیبی، سوریه و ونزوئلا را «نقشی برجسته» توصیف کرد.

بعد از دیدار ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه با همتای ایتالیایی و همچنین «جوزپه کونته» نخست‌وزیر ایتالیا، کونته در مطلبی در صفحه شخصی فیس‌بوک خود بر رم بر پتانسیل بالای موجود برای تقویت دوستی بین دو کشور تاکید کرد.

نخست‌وزیر ایتالیا نوشت: «بهترین کلیدواژه‌هایی که می‌توانند جو موجود در دیدار امروز با رئیس‌جمهور پوتین را توصیف کنند، اینها هستند: دوستی، مذاکره، تقویت همکاری دوجانبه و تبادلات فرهنگی».

کونته تصریح کرد: «دوستی بین ایتالیا و روسیه پتانسیل بالایی دارد و ما داریم این روابط را توسعه می‌دهیم و تلاش‌هایمان را به صورت روزانه برای اطمینان از امنیت، رفاه و برابری قرار داده‌ایم».

وی با اعلام اینکه رایزنی‌های فشرده و عمیقی با پوتین درباره مسائل بین‌المللی داشته، بر نقش برجسته روسیه در حل بحران‌های منطقه‌ای تاکید کرد.

نخست‌وزیر ایتالیا در مطلب فیس‌بوکی خود نوشت: «ما موافقت کردیم که یک رویکرد جامع برای مذاکره ضرورت دارد؛ مذاکره‌ای که به حل مهم‌ترین بحران‌های منطقه‌ای از لیبی گرفته تا سوریه، اوکراین و ونزوئلا کمک خواهد کرد. مطمئنم که مسکو نقشی برجسته در حل این بحران‌ها ایفا می‌کند».