شورای امنیت سازمان ملل خواستار کاهش تنش و توقف فوری آتش‌بس در کشور لیبی شد .

به گزارش مرور نیوز، در بیانیه شورای امنیت که توسط آمریکا حمایت شده، آمده است: اعضای شورای امنیت بر این مسأله تأکید دارند که طرف‌های مختلف در لیبی شعله درگیری‌ها را پایین آورده و به آتش‌بس پایبند باشند. اعضای شورای امنیت این طرف‌ها را به بازگشت به روند سیاسی با حمایت سازمان ملل دعوت می‌کنند، چراکه صلح و ثبات پایدار در لیبی تنها از طریق راه حل سیاسی محقق خواهد شد.

اعضای شورای امنیت همچنین به شدت نسبت به اوضاع انسانی لیبی که در حال بحرانی شدن است ابراز نگرانی کردند و طرف‌های درگیر در این کشور را به فراهم کردن زمینه برای فعالیت سازمان‌های انسان‌دوستانه و انجام مأموریت‌های آن‌ها فراخواندند.

اعضای شورای امنیت در این بیانیه همچنین ضمن ابراز نگرانی از اوضاع داخل کمپ مهاجران تأکید کردند که اداره این مراکز جزئی از مسؤولیت‌های دولت توافق ملی است.

در جریان نشست روز چهارشنبه شورای امنیت در خصوص صدور این بیانیه رایزنی شده بود اما آمریکا بدون علت مشخصی تصویب آن را به تاخیر انداخت.

در این بیانیه همچنین از کشورهای عضو خواسته شد تا به قطعنامه ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی پایبند باشند و در درگیری این کشور مداخله نکنند.