گروه های أنصار التوحید، حراس الدین و الحزب الإسلامی الترکستانی بار دیگر به مواضع ارتش سوریه در استان لاذقیه حمله کردند.

به گزارش مرور نیوز، یگان‌های ارتش سوریه توانستند حملات شدید تروریست‌ها را که به چند محور در شمال لاذقیه انجام شد، دفع کنند.

حملات تروریست‌ها بیشتر موشکی و خمپاره‌ای بود که با استفاده از خطوط امدادرسانی صورت گرفت که از ریف جنوبی غربی ادلب همجوار مرزهای سوریه و ترکیه در شرق به سمت مناطق مرزی الدره و عطیره امتداد دارد.

این منبع تأکید کرد که بیشتر خمپاره‌ها و حملاتی که مواضع ارتش سوریه را هدف قرار داد، از داخل مرزهای ترکیه صورت گرفت.

وی اظهار داشت که ارتش سوریه برخی از مواضع خود در خط مقدم را برای ساعاتی تخلیه کرد، و پس از مهار حمله تروریست‌ها، پاتک خود را آغاز کرد و توانست تمامی مواضع خود را مجددا پس بگیرد.

تروریست‌ها از صبح روز گذشته عملیات جدیدی را تحت عنوان «فإذا دخلتموه فإنکم غالبون» در استان لاذقیه آغاز کردند.

منابع میدانی بعدظهر سه‌شنبه اعلام کردند که ارتش سوریه توانسته است در محور الدره این حملات را دفع کند. نیروهای سوری از صبح سه‌شنبه با عناصر تروریستی درگیر بودند.

این عملیات‌های تروریست‌ها در حالی صورت می‌گیرد که ارتش سوریه از 16 اردیبهشت عملیاتی را برای پاکسازی استان حماه و ادلب آغاز کرد.

در ریف لاذقیه و غرب استان حماه، تروریستهای وابسته به النصره حضور دارند که شامل عناصر حراس الدین، أنصار الدین و أنصار التوحید هستند که همه این عناصر، غیر سوری هستند.

این تروریستها با حملات خود، توافق بین روسیه و ترکیه موسوم به توافق سوچی را نقض می‌کنند؛ توافقی که بر اساس آن قرار بود، ترکیه به عنوان ضامن، خروج تروریست‌ها را تضمین کند، ولی این اتفاق تا به امروز رخ نداده است.